Loading...

Zarabianie pieniędzy

Start » Spis treści » Słownik SEO » Content marketing

Content marketing

Content marketing

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to taktyka działania polegającego na zdobywaniu ruchu na stronie internetowej dzięki tworzeniu wartościowych treści – atrakcyjnych zarówno dla czytelnika, jak i robotów wyszukiwarek internetowych. Zasada jest prosta: autor pisze artykuły dla precyzyjnie określonej grupy odbiorców.

Czym równi się "kontent" marketing od tradycyjnego marketingu? Ten ostatni opiera się przede wszystkim na jednostronnym przekazie reklamowym. Natomiast marketing treści to strategia nawiązywania trwałych więzi z Czytelnikami poprzez aktywne zaangażowanie wszystkich uczestników procesu (autora i jego czytelników).

Podstawowym celem content marketingu jest oczywiście pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie kontaktu ze stałymi nabywcami produktów lub usług danej firmy. Wszelkie publikowane informacje mają przyciągać uwagę i dlatego stosuje się różne formaty ich przekazywania – artykuły, wideo, e-książki, infografiki, webinary, studia przypadków, zdjęcia, odpowiedzi na pytania, etc.

Marketing treści dotyczy działań podejmowanych w Internecie. To właśnie tutaj jest możliwa prawdziwa i wręcz natychmiastowa interakcja pomiędzy firmą, a jej klientami.

Podstawowym działaniem content marketingu jest pisanie artykułów, których celem jest promowanie produktów, usług czy instytucji. Poniżej znajdziesz przykładowy tekst, który swego czasu pisałem na zlecenie dla jednego z Klientów. Obecnie ta strona już nie istnieje i uzyskałem zgodę Klienta na wykorzystanie artykułu w celach demonstracyjnych.