Loading...

Zarabianie pieniędzy

Start » Spis treści » Co to jest copywriting?

Co to jest copywriting?

Copywriting

Copywriting (z ang.) to termin oznaczający pracę, która polega na pisaniu różnego rodzaju tekstów na zamówienie. Zwykle chodzi o treści reklamowe i promocyjne. Copywriting jest określany jako sztuka sprzedaży za pomocą słowa pisanego. Oznacza to tworzenie treści, które w skuteczny sposób przekonają potencjalnych Klientów do zakupu produktu lub zamówienia usługi.

Potoczny język często nie jest wystarczająco perswazyjny, by zrealizować zadania stawiane przed reklamą. Właśnie w tym miejscu jest przydatny copywriter: redaguje (bądź tworzy od podstaw) tekst w taki sposób, by odwoływał się do potrzeb i pragnień Klienta. Przekonuje go i namawia do określonego postępowania, starając się robić to w tak subtelny sposób, by nie zrazić go do reklamowanych produktów.

Copywriting to dziedzina stosunkowo młoda. Jeszcze kilkanaście lat temu była to profesja mało znana. W epoce globalnej gospodarki i ogromnej konkurencji na rynku jej powstanie było nieuniknione. Producenci prześcigają się w umiejętności docierania do Klientów. Obecnie tylko zatrudnienie specjalisty w tej dziedzinie może umożliwić odniesienie sukcesu.

Odpowiednie słowa
pozwalają dotrzeć do odpowiednich Klientów

Teksty pisane przez dobrego copywritera są o wiele bardziej skuteczne niż te tworzone przez „amatorów”. Wielu przedsiębiorców już się przekonało o możliwościach, jakie przynosi copywriting. Wiedzą, że odpowiednia treść reklam i artykułów stanowi o „być albo nie być” we współczesnym biznesie. Można stać w miejscu lub rozwijać się. To zależy tylko od tego, czy podejmujemy właściwe działania na swojej drodze.

Inwestycja w skuteczny, perswazyjny tekst oferty firm sprawia, że zyskują one na sile. Są nie tylko lepiej widoczne w Internecie, lecz również skuteczniej oddziałują na odbiorców. Producenci i wykonawcy usług zwiększają swoje obroty i mogą koncentrować się na rozwoju swojej działalności, zamiast zastanawiać się, co można by dodać na stronie internetowej czy w innych materiałach reklamowych. Dobry copywriting wprowadza przedsiębiorstwa w nową fazę wzrostu. Z łatwością wyprzedzają konkurencję, która nie korzysta z usług copywriterskich.

Zdobywaj najlepszych Klientów

Dobry Klient to nie byle jaki Klient. Nie jest wielką sztuką przyciągnąć ludzi na swoją stronę; sztuką jest przekonać ich do zakupów. Dobry Klient to taki, który coś od nas kupi. Jednak jeszcze lepszy jest Klient kupujący i regularnie wracający do naszej firmy. Zastanów się nad poniższymi kwestiami:

  1. Za pomocą strony www można promować swoje produkty lub usługi; można też wypromować swoją markę i zapisać się na stałe w świadomości internautów – jak to zrobić? Bez wartościowej treści nie jest to możliwe.
  2. Zdobywanie nowych Klientów wiąże się ze zwróceniem na siebie uwagi. Zwyczajnych reklam graficznych jest całe mnóstwo – jesteśmy nimi zalewani każdego dnia. To użyte w nich słowa i hasła najczęściej sprawiają, że Klient nie przechodzi obojętnie obok reklamy.
  3. Tworzenie nowych przedsięwzięć (niezależnie od dziedziny i branży) wiąże się z przekazywaniem informacji o ich istnieniu. Nawet najwspanialszy produkt nie sprzeda się, jeśli ludzie się o nim nie dowiedzą. Im lepiej przekazujemy informacje, tym lepsze są wyniki sprzedaży.
  4. Tworzenie sklepu czy świadczenie usług wymaga przedstawienia swojej oferty. Możesz to zrobić na dziesiątki różnych sposób. Co jednak, jeśli wybierzesz mało skuteczną metodę? Zamiast ciebie, zarabiać będzie konkurencja.
  5. Zaprojektowałeś ulotki reklamowe i zleciłeś komuś ich kolportaż, ale nie przynosi to efektów. Zaczynasz podejrzewać, że firma, z którą podpisałeś umowę, nie roznosi rzetelnie twoich ulotek. A może problem tkwi w źle dobranych słowach?
  6. Podejmowanie współpracy handlowej z nowymi firmami wymaga odpowiedniego przedstawienia swoich zalet. Trzeba przekonać zupełnie obcych ludzi, by nam zaufali; trzeba wysunąć się na prowadzenie względem konkurencji. Jak to zrobić, skoro cen już bardziej opuścić się nie da?

To tylko kilka przykładowych kwestii do rozważenia. Jeśli poważnie traktujesz swoją działalność, zapewne zgodzisz się, że copywriting jest w dzisiejszych czasach bardzo potrzebny.

Największa zmora przedsiębiorców

Copywriting wychodzi zatem naprzeciw jednej z najpilniejszych potrzeb we współczesnym biznesie: skutecznemu przekazowi informacji. Dla większości firm tworzenie oryginalnych i wartościowych treści okazuje się nie lada wyzwaniem. Pisać bowiem każdy może, ale nie każdy stworzy tekst warty takich pieniędzy, jakie zostały na niego wydane.
Właśnie dlatego copywriterzy oferują swoje usługi polegające na pisaniu tekstów na potrzeby takich projektów jak:

  • strony internetowe;
  • blogi;
  • landing page;
  • sales letters;
  • kampanie e-mailnigowe;
  • autorespondery;
  • listy sprzedażowe;
  • direct mailing;
  • do newsletterów i e-zinów;
  • broszury, ulotki, plakaty, foldery reklamowe;
  • reklama opisowa do czasopism (direct response);
  • oferty handlowe;
  • odpowiednie opisy wyrobów przedstawianych w katalogach drukowanych;
  • unikalne i niepowtarzalne opisy produktów sprzedawanych w sklepach internetowych;
  • materiały marketingowe;
  • artykuły sponsorowane;
  • informacje prasowe.