Loading...

Zarabianie pieniędzy

Start » Spis treści » Projektowanie logo dla firmy

Projektowanie logo dla firmy

Projektowanie logo

Logo jest najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej firmy. Powinno być pierwszym krokiem do budowania świadomości marki. Raz zaprojektowane logo często wiąże się z firmą na długie lata, dlatego też ta długofalowa inwestycja powinna być skrupulatnie przemyślana. Przy projektowaniu logotypu warto zaufać profesjonalistom, gdyż nieprzemyślane tworzenie znaków graficznych może przynieść więcej szkód niż pożytku.

Logo jest pewnego rodzaju wizytówką przedsiębiorstwa. Obejmuje ona coś więcej niż tylko nazwę. To również znak graficzny (najlepiej, kiedy jest prosty), który ma grać rolę elementu skojarzeniowego. Jego odpowiednie zaprojektowanie może przyczynić się zarówno do sukcesu, jak i porażki firmy na rynku. Jeśli znajdziesz coś, co wyróżni twoje przedsiębiorstwo na tle innych, z pewnością pokonasz konkurencję. Jedno jest jednak bardzo ważne: musisz zostać zauważony.

Jeśli już działasz jako przedsiębiorca, zauważyłeś, jak trudno przebić się na rynku w dzisiejszych czasach. Konkurencja jest zazwyczaj tak silna, że dotarcie do klienta i zainteresowanie go swoją ofertą wydaje się prawie niewykonalne. Tym bardziej, kiedy jesteś nowy w branży i musisz stanąć w szranki z doświadczonymi i rozbudowanymi firmami.

Czy to znaczy, że nowy gracz na rynku znajduje się na z góry przegranej pozycji? Oczywiście, że nie. Co prawda ma bardzo trudne zadanie przed sobą, ale może odnieść sukces. Jedną z rzeczy, które mogą ów sukces odnieść jest zadbanie o właściwą prezentację świadczonych usług lub sprzedawanych produktów. Należy w jak najkrótszym czasie zdobyć zaufanie klientów. W tym celu przedsiębiorca musi stosować nowoczesne i – przede wszystkim – skuteczne narzędzia promocji. Jednym z tych narzędzi jest właśnie logo. Oczywiście pod warunkiem, że zostało odpowiednio zaprojektowane.

Projektanci logotypów

Zamawiając projekt logotypu dla swojej firmy (w przypadku zamówienia indywidualnego projektu) klient zazwyczaj otrzymuje:

  • logo jako grafikę w formacie .jpg (tło czarne, tło białe, skala szarości, kolor) oraz .png (z przeźroczystym tłem);
  • logo w postaci grafiki wektorowej (format .cdr, .eps .pdf, .svg), które może być wykorzystane do wydruków wielkoformatowych i dowolnych materiałów poligraficznych;
  • księgę znaku.