Loading...

Zarabianie pieniędzy

Start » Spis treści » Wizytówka dla bloggera

Wizytówka dla bloggera

Wizytówki

Prowadzisz własnego bloga? Jeśli tak, zapewne interesuje cię kwestia promowania go. Wszystko oczywiście zależy od celu, w jakim założyłeś swój serwis. Jeśli powstał on z myślą o zarabianiu pieniędzy, powinieneś wykorzystywać jak najwięcej kanałów dystrybucji informacji o swoim dziele.

Jednym z takich sposobów jest rozdawanie wizytówek.

Ktoś mógłby powiedzieć: po co bloggerowi wizytówka? A do czego jest ona potrzebna biznesmanowi? Do budowania własnej marki i promowania swoich przedsięwzięć. W przypadku bloggera działa to dokładnie tak samo. Chodzi o przekazanie informacji oraz zapisanie się w świadomości innych ludzi.

Jak to jest u mnie?

Właśnie wybieram się w podróż. Wezmę udział w dwóch konferencjach i spotkam sporo ludzi z branży, w której działam. Oczywiste jest, że muszę się jakoś zaprezentować. Zaprojektowałem więc nową wizytówkę i zamówiłem 200 sztuk w zaprzyjaźnionej drukarni. Przez najbliższe kilka dni zapewne rozdam je wszystkie.

Prowadzę kilka różnych stron, poruszających różne dziedziny wiedzy. Ilekroć jednak mam okazję brać udział w spotkaniach z danej branży, staram się mieć pod rękę przynajmniej kilkanaście wizytówek.

Kilka rad przydatnych przy tworzeniu wizytówki dla bloggera

  1. Nie popełniaj podstawowego błędu, jakim jest przekonanie, że blogowanie nie jest wystarczająco ważną sprawą, by promować je za pomocą wizytówek. Powinieneś traktować swojego bloga jak biznes – jeśli kiedykolwiek chcesz, żeby przynosił korzyści finansowe (w większości przypadków tak właśnie jest).
  2. Jeśli masz swoje logo, użyj je na wizytówce. Wykorzystaj również podstawową kolorystykę swojego bloga oraz inne motywy graficzne, które są dla ciebie istotne.
  3. Dobrym pomysłem jest użycie własnej fotografii na wizytówce. Nie wszyscy będę cię kojarzyć po nazwisku. Twarz łatwiej się zapamiętuje. Poza tym bloggerzy często używają swojego wizerunku na stronie. Dzięki temu są bardziej rozpoznawalni i kojarzeni „z widzenia” przez swoich czytelników. Użycie takiego samego zdjęcia na wizytówce może przynieść podobny efekt. Będziesz lepiej zapamiętany.
  4. Podstawową zasadą jest zachowanie tzw. ciągłości stylu. Dbaj o to, by określone motywy wizualne kojarzyły się właśnie z tobą.
  5. Umieść dane kontaktowe – e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania (jeśli zdecydujesz się go podawać) – na tylnej stronie wizytówki. Dlaczego? Po co zaśmiecać front wizytówki rzeczami, których i tak większość osób nigdy prawdopodobnie nie użyje? Jeśli twoją grupą docelową są przede wszystkim czytelnicy bloga, najważniejszą informacją jest dla nich adres strony oraz kim jesteś (lub jaką tematyką się zajmujesz).
  6. Nie zostawiaj tylnej strony wizytówki pustej. Chyba, że chcesz mieć możliwość zrobienia na niej jakichś notatek (to się czasami przydaje).