Logo dla artysty | Fot. Pixabay
Logo jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej. Co prawda jest zazwyczaj tworzone na potrzeby firm lub instytucji, ale czy tylko one potrzebują logo? Może artysta też mógłby skorzystać z szerokiej gamy korzyści, jakie daje posiadanie własnego logo?
Jak zapewne zauważyłeś, mam swoje logo. Znajduje się na samej górze niniejszej strony internetowej. Ale nie tylko. Umieszczam je również w mediach społecznościowych – na każdym ze swoich profili.
Po co to robię? Powodów jest kilka, ale najważniejszy z nich to spójna strategia identyfikacji wizualnej, jaką staram się utrzymywać w swoich publikacjach.
Wyjaśnijmy coś sobie. Artysta – jeśli pragnie się rozwijać i skutecznie docierać do odbiorców – powinien poświęcić nieco uwagi marketingowi i promocji. Tak, wiem. Pewnie wolałbyś skupić się na tworzeniu. Rozumiem to doskonale.
Niemniej sztuka sama się nie zareklamuje. Nie dotrze do odbiorców. Możesz tworzyć niesamowite dzieła, ale jeśli nikt ich nie zobaczy, nie ma co liczyć na skuteczne rozwijanie kariery. O sprzedaży nie wspominając.
Artysta jest marką. Jakkolwiek złowieszczo to brzmi, nie możesz o tym zapominać.
Poświęcasz czas na tworzenie dzieł sztuki? Twoje nazwisko jest więc symbolem określonego rodzaju produktów. Zdecydowana większość artystów wyrabia sobie własny styl i jest z nim kojarzona.
Kiedy więc ktoś zobaczy twoje nazwisko – w prasie, telewizji czy Internecie – będzie miał konkretne skojarzenia. Pod warunkiem, że wcześniej do tego kogoś dotrzesz i zapiszesz się w pamięci.
Obecnie żyjemy w świecie przepełnionym informacjami. Gdzie się nie obrócisz, znajdziesz całą masę tekstów. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojedyncze nazwisko nie zostanie zauważone pośród zalewu innych słów.
Nic dziwnego, że coraz bardziej zwracamy się ku obrazowi. Emotki, proste obrazki, symbole, logo – to wszystko zdobywa coraz większą popularność oraz szersze znaczenie. Można by pomyśleć, że zataczamy koło i powoli wracamy do pisma obrazkowego.
Może powinniśmy zacząć uczyć się egipskich hieroglifów?
Dobra, żartuję. Na razie w zupełności wystarczą podstawy komunikacji wizualnej. A jej częścią jest właśnie logo.
Raz zaprojektowane logo wiąże się z firmą lub osobą często na długie lata, dlatego też wygląd logo powinien być skrupulatnie przemyślany. Przy jego tworzeniu warto zaufać profesjonalistom, gdyż lekkomyślne tworzenie znaków graficznych może przynieść więcej szkód niż pożytku.
Czym powinno się charakteryzować logo, by było skuteczne? Oto 4 cechy, które uczynią twoje logo dobrym narzędziem marketingowym:
Wiesz już, jakie powinno być logo. Teraz czas na 10 zasad projektowania logo. Taki mały dekalog, dzięki któremu stworzysz symbol na miarę własnej wielkości.
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej bloga o sztuce.
Autor: Wojciech Zieliński
Spędzam sporo czasu na czytaniu o filozofii i psychologii, choć w rzeczywistości po prostu szukam pretekstu, żeby uniknąć zmywania kubków po kawie.
Zawsze chciałem pisać o rzeczach poruszających mnie osobiście. Największą frajdę mam wtedy, gdy mogę zgłębić jakiś fascynujący temat. Zwłaszcza że trzeba się nieźle napracować, by dojść do czegoś sensownego. A kiedy już dochodzę (tylko bez skojarzeń), chętnie dzielę się tym w Internecie. Z nadzieją, że komuś moje słowa pomogą...
Ta strona została znaleziona m. in. przez następujące frazy: logo artystyczne, jak zaprojektować logo, pomysł na logo artysty, logo dla artysty, logo artysty, projektowanie logo artysty, logotyp artysty, logo art.